הסדר איזון משאבים

רוצים לדעת מה זה הסדר איזון משאבים ואיך מתקדמים לקראת הסדר? הסדר לאיזון משאבים נועד לקביעת חלוקת רכוש בין בני זוג בשעת סיום נישואין. ההסדר נדרש במקרה של גירושין או פטירה של אחד מבני הזוג. על פי ההסדר, בהעדר הנחייה אחרת מבית המשפט, הרכוש שנצבר במהלך הנישואין מתחלק בצורה שווה. חלוקת רכוש על פי ההסדר חלה על זוגות שנישאו לאחר חודש ינואר 1974 ואין להם הסכם ממון. מחפשים עו"ד מומחה לחלוקת רכוש והסכמי גירושין? עורכת דין מיטל אביקסיס היא הכתובת לייעוץ מקצועי, אישי, מקצועי וממוקד. עם עו"ד מיטל אביקסיס תקבלו את כל מה שמגיע לכם על פי חוק.

איך מחשבים הסדר איזון משאבים?

הערכת שווי לנכסים המשותפים של בני הזוג מתבצעת על ידי איש מקצוע שמבצע בדיקה יסודית. המטרה היא חלוקה שווה של כל הנכסים וההתחייבויות בצורה הוגנת. הפרשים ישולמו בין בני הזוג באמצעות העברת כספים או מתן זכויות בנכס. חשוב לציין שבית המשפט רשאי לקבוע חלוקת נכסים לא שוויונית במקרים בהם יש לכך הצדקה. כך למשל, חובות שנצברו בגין הימורים לא יחולקו באופן שווה כאשר רק אחד מבני הזוג אחראי להם.

אלו נכסים אינם מחולקים שווה בשווה?

החוק קובע שאין לכלול בתוך הסדר איזון משאבים נכסים שניתנו לאחד מבני הזוג בירושה ונכסים שהיו ברשות אחד מבני הזוג טרם הנישואין. נציין שקיימים מקרים בהם נכסים שהועברו בירושה כן נכללים בחלוקת הרכוש בהנחיית בית המשפט. במידה והתקיים שיתוף בנכסים שהתקבלו בירושה או נרכשו טרם הנישואין ייתכן ובית המשפט יורה לכלול אותם בהסדר איזון המשאבים. כך למשל, במידה וכספי ירושה הופקדו בחשבון המשותף ונעשה בהם שימוש, לא ניתן יהיה לתבוע זכאות עליהם או פיצוי בגינם. הסדר איזון משאבים קובע לכם זכויות גם על ניירות ערך, רכבים, קרנות פנסיה, קופות תגמולים.

התייעצות עם עורכת דין מיטל אביקסיס מומלצת לקראת כל הסדר כספי, אל תקבלו כל החלטה מבלי לוודא תחילה שהאינטרסים שלכם לא נפגעים. חייגו עוד היום לתיאום פגישה עם עו"ד מיטל אביקסיס ותהיו רגועים בידיעה שהנכסים שלכם מוגנים.

איזון משאבים בין בני זוג
קרדיט – canva
הסדר איזון משאבים

עו"ד מיטל אביקסיס